Tuesday, July 23, 2013

Kasut untuk Pengidap Diabetes (Diabetic Shoes)

Bagi pengidap diabetes, anda boleh memakai kasut yang direkacipta khas untuk pengidap diabetes, malah mereka yang bukan diabetes pun boleh memakainya. Ia sangat selesa dipakai ketika berjalan atau terlalu lama berdiri (guru).Sangat sesuai untuk pesakit diabetes dan mereka yang berdiri lama dalam kerjanya dan ini termasuklah doktor, jururawat, paramedic, pegawai penguatkuasa, pramugara dan pramugari, pekerja lapangan dan lain-lain lagi.

Terdapat dalam pelbagai size untuk lelaki dan wanita, pattern dan warna yang sesuai dengan harga antara RM150 hingga RM180.00.






Mengikut kajian, setelah memakai kasut ini selama sebulan, 95% pesakit memberi ulasan  mengatakan  81% rasa  lega dari sakit belakang, 80% rasa lengoh berkurangan, 93% rasa lega dari sakit lutut, dan 95% rasa lega dari sakit kaki.  Ini kerana kasut ini mempunyai kemasan dari lapisan lembut sejuk, kemas untuk memberi lebih keselesaan dan mengurangkan perpeluhan; badan kasut dari mikro fibre yang lembut, tahan lama dan senang dicuci; ia menggalak aliran darah dan pelapit kasut dari poron direkabentuk dengan pengalas lengkung kaki.

Demi membantu pesakit dan yang berminat, Persatuan ada menjual kasut ini pada harga yang berpatutan. Jika berminat sila hubungi wakil Persatuan, Sister Adibah (hp 017-3535380).

Jika pesakit ingin memahami diabetes dan penjagaan kaki, sila baca buku "Memahami Diabetes-Panduan mengurus diabetes, tip dan kehidupan yang lebih sihat", penulis Wan Hassan Wan Ismail, terbitan Telaga Biru Sdn Bhd, 2015.

No comments:

Post a Comment